For those deprived of their best friends,Cable, WIFI or 3G…

Image Ici on parle français ou anglais, comme on veut, comme on peut.
Image Here we speak french or english, as we want, as we can.

Moderator: jza

Forum rules
Image Ici on parle français ou anglais, comme on veut, comme on peut, mais on n'oublie jamais que l'on discute entre humains.
Il ne faut surtout pas oublier les mots magiques: bonjour, salut, merci, etc.
Les messages impolis sont rejetés et restent sans réponse.
Il faut souvent être patient, car il y a plein d'autres activités encore plus passionantes dans notre vie.

Image Here we speak french or english, as we want, as we can, but we never forget that we discuss between humans.
Do not forget the magic words: hello, hi, thank you, etc.
Rude messages are rejected and remain unanswered.
It is often necessary to be patient because there are many other activities even more exciting in our life.
Post Reply
SYO2
Posts: 45
Joined: 12 Dec 2010 10:57

For those deprived of their best friends,Cable, WIFI or 3G…

Post by SYO2 » 07 Mar 2012 18:35

Bonsoir.
Il fait mauvais ici a Malte donc...

Having been through this forum for some time it looks like if a minority of the participants needs (I refer to those relying either on their satphone and/or their SSB being most of time sailing at a distance of more than 15 miles from the coast) to be able to exchange views, make comments and share their experience about collecting and using weather forecasts in a centralized treat as their needs are common and different from the average weather forecasts consumer.

It is not intended either to those big yachts having a permanent sat connection.

J·ouvre ce "post" avec l·espoir qu·il attirera l·attention de ces navigateurs que nous sommes et qu·il nous permettra a chacun d·apprendre plus que ce qu·il sait, grâce a l·autre.

En annexe vous trouverez un petit fichier qui résume ce que je fais moi-même pour préparer mes navigations.
I hate to sail under force 4 but…I also hate to be caught in more than force 9.
My SY is to small even with a 2.6 m draft.

There are many anchorages places where I could not use my 3G connection and I was happy to have my SSB to prepare my next leg.

I mainly use my SeaPro software to read the GRIB files I download to plan the hoped fastest (and thus shortest in time) route based on the polars of my boat.
Une fois cette route définie j·y superpose les éléments de la nature qui pourraient venir contrarier mes espérances afin d·eviter de prendre de trop grands risques et le cas échéant modifier ma route en imposant des zones de passages interdites a mon calculateur.
Another software that I use quite a lot to read quickly and easily some files that I receive via Airmail (by the way very useful this Airmail …to create the RIGHT query) is Viefax has it is the default reader used by Airmail.
Vous constaterez aussi que j·utilise Zygrib et PhysPlot pour des lectures spécifiques tout comme bien évidemment tout ce qui est image et ou textes s·ouvrent avec les programmes par défaut de mon PC ou d·autres gadgets…

The attached file is the result of my limited experience gained in South Africa (Durban- Cape Town ) the Seychelles from north to south and 6 years now of ( about 5 months a year) sailing in the Med.
I don’t have any experience of hurricane and so on…and that is why you wan·t see any comment on these. But please feel free as they might interest other people.
I also have discussed extensively a few topics with very helpful people at the NOAA, Us Navy, MetOffice, DWD, MeteoFrance, WinLink 2K, Jim from SiriusCyber and others.I how them a lot of what I have learned and I do thank them for their responsive answers. I also wish to thank the helpdesk from Euronav (dont j·insiste je ne suis pas actionnaire!!!) that is really helpful in trying to accommodate their clients’ needs.

Il est évident que j·espere que chacun puisse s·exprimer et apporter une pierre a notre édifice de sécurité en mer. Que ce soit un commentaire dans les 2 langues utilisées ou en Néerlandais ou en Allemand ou en Italien je prendrai plaisir a les lire et a commenter si necessaire.

Ceci est mon deuxieme balon d·essai sur ce forum.

Bon vent and safe trip to everybody.Season will start soon!
Attachments
Send a email to.pdf
(176.99 KiB) Downloaded 3131 times
73·s
ON3CHD
Nautiquement vôtre.

jza
Site Admin
Posts: 601
Joined: 19 Jan 2009 00:22

Re: For those deprived of their best friends,Cable, WIFI or

Post by jza » 08 Mar 2012 01:11

Vous vous êtes trompé de forum.
Vous devriez chercher un forum dédié à la navigation maritime, ou profiter de votre temps libre,
puisque vous semblez ne pas en manquer, pour en créer un dans lequel vous posterez ce que vous voulez.

Je ne sais pas comment me faire comprendre, mais zyGrib n'est pas un logiciel de navigation.
Même si de nombreux navigateurs l'utilisent, ce ne sont pas les seuls.
A+
Jacques

SYO2
Posts: 45
Joined: 12 Dec 2010 10:57

Re: For those deprived of their best friends,Cable, WIFI or

Post by SYO2 » 08 Mar 2012 11:20

jza wrote:Vous vous êtes trompé de forum.
...

Je ne sais pas comment me faire comprendre, mais zyGrib n'est pas un logiciel de navigation.
...
Si j·ai commis l·erreur de comparer Zygrib a un logiciel de navigation je vous prie de m·en excuser.
En effet loin de moi cette idée.
Comme je l·ai dit je l·utilise pour l·affichage de certaines données météo (plus particulièrement pour créer l·image du IAC fleet atlantique) et rien d·autre...
73·s
ON3CHD
Nautiquement vôtre.

SYO2
Posts: 45
Joined: 12 Dec 2010 10:57

Re: For those deprived of their best friends,Cable, WIFI or

Post by SYO2 » 10 Mar 2012 22:09

SYO2 wrote:
jza wrote:Vous vous êtes trompé de forum.
...

... pour l·affichage de certaines données météo (plus particulièrement pour créer l·image du IAC fleet atlantique) et rien d·autre...
Désole.Faut être precis en météo.J·ai oublie de dire que ces donnes météo je les téléchargeais comme indique dans le document que j·ai annexe a mon "post"...et by the way I am only refering to Grib Readers i.e. which readers I use and for what I use them + the how to get the right grib files when not sitting at your ...desk.
Nothing to do with Navigation unless mistaking?
This is just an OPEN M... comment but don·t worry I am not going to post anymore as I don·t get the EXCHANGE of ideas I would have loved...
73·s
ON3CHD
Nautiquement vôtre.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests